muffinsbak

Jag skrev ju att jag skulle vara med Matilda i söndags. Och det var jag såklart! Vi tog en promenad runt i Tanto först, sen gick vi hem till mig och catchade up. Haha, det har hänt mycket nostalgiska grejer som vi var tvugna att berätta om... Efter det gick vi ner till Lidl och köpte ingredienser till muffins!
Vi bakade "Chocolate chip muffins" med vitchokladbitar i. Och en liten överraskning som var mjölkchoklad i mitten. De var förvånansvärt goda! Jag och Matilda var stolta!
Igår träffade jag henne lite random efter jobbet och då tog vi den sista muffinsen ur frysen och åt upp, så nu är de slut :(


Receptet hittade vi här.

Ingredienser:

6 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1/2 tsk salt
200 g osaltat rumstemperarat smör
3 dl strösocker
2 ägg
2 dl mjölk
150 g choklad i stora tärningar (vi valde ju vit choklad då)


Gör så här:

Sätt ugnen på 180°C.
Blanda mjöl, bakpulver och salt i en stor skål och ställ åt sidan.
Rör smöret och sockret mjukt och pösigt, vispa i äggen och blanda slutligen i mjölken.
Gör en fördjupning i de torra ingredienserna och rör i äggblandningen.
Rör tills allt är ordentligt blandat och rör till sist i chokladbitarna.
Fördela smeten i formar och fyll formarna nästan upp till formkanten.
Grädda i 25-30min. (De sista minuterna i eftervärme om du vill.)


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilka fina cupcakes! :D

2012-03-22 @ 17:29:06
URL: http://lecinema.blogg.se/

Kommentera något? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (endast synlig för mig)

Din blogg:

Vad vill du säga:

Trackback
RSS 2.0