harry potter 30 day challenge - day 3

Day 3: Is there any of the films adaptations that have made you angry because they’ve ignored important parts of the book.
Hela grejen med Harry Potters ögon är ju borttagna, eftersom ögonen beskrivs som klargröna och Daniel Radcliffe har ju blå ögon. Det är en ganska stor grej i boken, att hans ögon liknar Lilys gröna ögon...
Sen det här med att det tagit bort förlklaringen till vad en ynk (svenska) / squib (engelska) är. För er som inte vet, det är en ickemagisk person som föddes av magiska föräldrar. Mrs Figg och Mr Filch är det.
Och en scen de tagit bort som jag gärna skulle vilja ha sett. I Harry Potter och hemligheternas kammare har Nästan Huvudlöse Nick (Gryffindor-spöket) ett dödsdagparty, och direkt efter hör Harry basilisken genom väggen. Åh det är så svårt att förklara vad allt är om man inte har läst alla böckerna. Eller åtminstone sett filmerna. Aja, den scenen med dödsdagspartyt kommer jag ihåg att jag ville se när jag var liten. Men den är inte alls med.


Kommentarer

Kommentera något? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (endast synlig för mig)

Din blogg:

Vad vill du säga:

Trackback
RSS 2.0