himlen öppnade sig

Igår på kvällen vid niotiden kanske, bestämde jag och syster för att ta oss en cykeltur till Karlslundplan, som ligger en bit härifrån, det är den sista hållplatsen i Årsta Havsbad. Tog tunt 10 minuter att cykla dit kanske, inte så långt. När vi vände kom små droppar från himlen lite snabbt så där. Så jag skrek ut: Det regnar (haha tönt jag är som skriker), så vi cyklade hemåt, och en minut senare bara öste det ner och det kändes som det var mil hem. Det tog så lång tid och regnet gjorde att vi inte såg var vi cyklade, vi blev helt genomdränkta. Det kändes precis som om jag hade hoppat i vattnet med kläderna på. Mina converse var dyngsura och fortfarande blöta idag. Men det var lite konstigt roligt, kändes som en film eller något. Så vi tog bild på det sen:


Blöt i håret, kläderna blev också blöta och jag hade lånat systers andra tjocktröja som det bara rann av när man vred ur vattnet...


Blöta tjejer...


Kommentarer

Kommentera något? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (endast synlig för mig)

Din blogg:

Vad vill du säga:

Trackback
RSS 2.0