veckan som gått hittils

Här är det svårt att uppdatera sig. Hinner ju inte med mycket nu. Förstår egentligen inte varför, men så blir det tydligen.
I måndags fick jag jobba som fritidsvikarie med ettor, Josefin sov hos mig efter Jessicas fest, lördag-måndag. Och det var en mysig-kulig helg :D Vi tittade för det mesta på Desperate Housewives, säsong 1, eftersom den har jag hemma. Så då ringde ju vikariepoolen mig klockan halv tolv och frågade om jag kunde jobba klockan tolv. Jag tackade självklart ja, jobb liksom, hallå?!?!
Sen i tisdags var det mitt livs värsta novemberdag. Äcklig snöstorm blandad med regn. Men det var ju inte så kallt, fast jag hade skinnjacka... Skulle behöva den där nya vinterjackan nu! Aja, jag har ju min gamla, från 2007 (eller är det 2006). Den får duga än så länge. Då skulle jag i alla fall till jobbcoachen klockan tre, mådde inte så bra där efter vädret. Faktiskt så har jag inte varit på topp hela veckan, ont i huvudet hade jag hela dan idag och lite igår. Egentligen skulle jag träffat Sarah i stan då, men eftersom vädret deppade mig bestämde vi att träffas senare. Juste, jag såg också The Runaways med Kristen Strewart och Dakota Fanning, den var faktiskt bra tycker jag.
Igår jobbade jag från nio (halv tio) till fem. De ringde mig klockan 8 på morgonen och jag skulle ta pendeln 8.44. Så, ja, där blev det stressfrukost och en snabb sminkning. Då fick jag jobba på en förskola med små barn (såklart?). Dom är så söta och kallar mig "Fröken" hela tiden. Haha. Efter det fick jag stressa tillbaka för att gå på en BRIS-föreläsning som började 17.30. Kom fem-tio minuter för sent, men det spelade ingen roll. Kursen var intressant.
Idag har jag varken jobbat eller gått på föreläsningar, eller träffat vänner för den delen. Jag har mest haft ont i huvudet och spelat Super Marion med min lillasyster som var hemma från skolan. Vi klarade den sista stjärnbanan, så nu har vi inget mål på spelet längre. Sen har jag, vad har jag mer gjort? Harry Potter 7 har världspremiär i London idag och herregud vad jag önskar att jag var där! Varför kan man inte vara rik och åka utomlands hela tiden? Byt liv med mig någon? Så jag kollade live på Internet från Röda Mattan där alla kändisar gick. De jag mest av allt skulle vilja träffa är Daniel, Rupert, Emma, James och Oliver Phelps och JK Rowling! Alla egentligen, men aja. Huvudpersonerna och tvillingarna (Fred har alltid varit min favorit) och FÖRFATTAREN till meningen med livet (inte bokstavligt kanske, men känns som det) är min dröm att träffa. Ska jag åka till London nästa år för att se HP7-2? Vi får se. Då behöver jag spara mer pengar än till bara Harry Potter-land.

Oj, nu blev det ett långt inlägg, kanske uttråkande, men inte för mig, det är kul och se i framtiden vad jag har gjort förut. Imorrn drar jag igång med ett jobbsökarschema så att jag inte latar mig på dagarna och söker jobb väldigt aktivt! Kom igen Freja! Juste, var ju på Arbetsförmedlingen idag också eftersom de kallade mig, men det bryr sig ingen om, så tänker inte gå in på detaljer.

God kväll allihopa!

Kommentarer
Postat av: Tonja

VI MÅSTE ÅKA TILL LONDON I JULI FREJA! Det är sista chansen att få sen dem alla tillsammans...vi kan inte missa det, vi kan bara inte det!

Sv: hahaha jaa vi SKREK!!! :D

2010-11-11 @ 23:53:54
URL: http://tonjasundman.blogg.se/
Postat av: Tonja

sv.: BRA!!! ska söka jobb snart, asså extrajobb och ska försöka spara meeeed!!!!!! :D måste ju åka dit liksom sista chansen sista chansen.

ja men vi måste nog sitta där i typ två dagar (ena dagen är the big day asså) så att det är säkert att vi får vara vid staketet!!! men det är ju juli och kommer vara varmt :D <3

2010-11-12 @ 18:01:37
URL: http://tonjasundman.blogg.se/
Postat av: Emma

Busy busy liv = ett bra liv! haha, jag sov 12 timmar inatt, slocknade kl 21. Åh, jag vill till London !!!! <3<3

2010-11-13 @ 11:14:34
URL: http://lecinema.blogg.se/

Kommentera något? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (endast synlig för mig)

Din blogg:

Vad vill du säga:

Trackback
RSS 2.0