27 - i really love harry potter

Se Sneak Peek på Harry Potter-världen! Klicka här!

Nu! Efter några månader... Har jag sett hela extramaterialet till Harry Potter and the Half-Blood Prince. Varje gång jag ser något nytt med Harry Potter, blir jag kär på nytt! Det älskar jag med böckerna och filmerna och allt som har med det att göra. Har bestämt en sak! Ska spara pengar till att åka till Florida och gå på Harry Potter-land. Man fick se hur det skulle bli, och jag fick tårar i ögonen när jag tänkte att "Jag kanske aldrig kommer åka dit..." Men hur svårt kan det vara? Om jag skaffar ett jobb och sparar pengar i månaden, kan jag tillslut åka. Det är ett måste i livet. Tog lite bilder från Special Features:


Let the challenge begin!



De gjorde en rolig liten "lek". Tom Felton (Draco Malfoy) ställde en fråga, så skulle skådisarna svara det första som kom upp i hjärnan, man måste nästan se det! Bilderna är från samma tillfälle, men Daniel (Harry Potter) svarar inte på frågan Tom ställer på just den vänstra bilden. Men det var lite kul eftersom en fråga var:
- Om du bara fick äta en sak i resten av livet, vad skulle det vara?
- Fisk.
De flesta svarade pizza, kinamat, choklad, glass, medelhavsmat etc. och Daniel svarade fisk! Av allt! Men han sa att han tyckte det var gott. Och det är det ju, egentligen :) Äckligt med bara godis i resten av sitt liv.



De gick hem till huset där J.K. Rowling (författaren till böckerna) bodde när hon var i början på böckerna. Hon skrev klart Harry Potter och De Vises Sten (ettan) i rummet med datorn. Det är ju någon annan som bor där nu, men i just det rummet var det. Det var jätteintressant att lyssna på allt tycker jag, det var ju 45 minuter med J.K. men blev inte ett dugg uttråkad. Man började att följa henne från då att hon skrev klart den sjunde och allra sista boken tills det att den släpptes och hon signerade. Sen fick man veta lite mer om henne och hennes liv, vad som påverkade böckerna etc.

Sen till slut såg jag såklart borttagna scener som jag alltid gör på Harry Potter, det är alltid kul
Men för er som läser det här och gillar Harry Potter, köp specialutgåvan!!! Det är skitintressant alltihop!

Love

Kommentarer
Postat av: Hedda

älska älska älska

2010-01-26 @ 22:01:05
URL: http://noalarms.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh, jag vill också dit, haha, som sagt :P.



Jag älskar extramaterial... "It's kinda like huhhhg or whatever" - RPatz haha <3

2010-01-26 @ 22:15:39
URL: http://frooshh.blogg.se/
Postat av: Hedda

yep he's really good :D

2010-01-27 @ 21:08:33
URL: http://noalarms.blogg.se/

Kommentera något? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (endast synlig för mig)

Din blogg:

Vad vill du säga:

Trackback
RSS 2.0