matematik för små

Hjälpte mina småsyskon med matte nyss. Shit vad svåra tal de får för att vara så små, min lillebror som går i trean hade minus (subtraktion), och jag kommer ihåg att jag hatade de talen han hade när jag var liten, som tillexempel:

45-29=
62-28=
48-39=

Etc, etc...

Och min lillasyrra i femman får ställa upp, vilket är ganska lätt, men jobbigt när det blir:

 44
x22

 28
x29

 75
x45

Etc, etc...

Jag kan bara säga att jag är glad att jag inte har matte längre, gick till matte B, sen räcker det för mig...
Men ha det bra annars, på lördag ska jag ha kul! Förhoppningsvis, ska filma ett band till en skoluppgift. Om det går för dem, men det hoppas jag nu så innerligt (haha).
Puss

Kommentarer
Postat av: Emma

jag kommer inte ens ihåg hur man ställer upp och räknar multiplikationsgrejs... HAHAH XD



2009-11-25 @ 16:53:12
URL: http://frooshh.blogg.se/
Postat av: Sussi

Har du en lillebror som går i nian?! Vad heter han? :-)

2009-11-25 @ 16:58:45
Postat av: freja

svar till sussi: haha ojj, nio år och nian... råkar alltid skriva fel

2009-11-25 @ 19:24:47
URL: http://frejaanderssons.blogg.se/

Kommentera något? :)

Namn:
Kom ihåg mig?

E-mail: (endast synlig för mig)

Din blogg:

Vad vill du säga:

Trackback
RSS 2.0